2007-08-01

Rödtopp

Har varit och bokat tid för klippning, blev lite extra klirr i kassan så jag tyckte att jag är värd det. Frisören sa "Vilken fin färg du har på håret." Jag kände mig stolt och gick ut därifrån plus att kände mig så fin, trots att jag inte var nyklippt.

Hittade ett par skor för 49 kr, så fina så fina. Nu måste jag bara köpa mig ett par strumpor så att jag kan ha dem. De är röda med lite lack framme på tån.

Har letat garn på stan men det går inte så bra, tror att jag sak ge mig ut på nätet och leta istället. Kanske hittar jag rätt färg där. Har börjat sticka en hålsjal av det fina gröna jag köpte i Finland och det går riktigt bra, tror nog att det kan bli något tillslut. Däremot är jag inte säker på att min spetssjal kommer att bli så fin som jag tänkt. Detta på grund av att garnet är slut och jag har lite mer kvar att sticka än jag har garn. Så det får kanske bli en rak kant istället för en trekantig. Kanske blir det inte så illa, men jag var liksom inställd på att få en trekantig...

1 kommentar:

A-L sa...

Egentligen så borde du komma upp till mamma och rota bland hennes garner. Hon har sålt lite grann på loppisen i sommar, men det är otroligt mycket kvar i alla hyllor och lådor.