2007-08-21

Tjejsnack v 34 - Ålder

* Spelar åldern någon roll? När, varför?
Nej i stort sett inte. Det handlar bara hur vi människor kommer överens, sedan har det väl mer med erfarenhet än ålder att göra. Ålder är bara en siffra.
* Har du önskat att du var yngre/äldre än du är någon gång? När, varför?
Nä faktiskt inte, eller ju kanske. När jag tänker på att jag är 24 och fortfarande inte har något lärarjobb skulle jag vilja vara lite yngre.
* Har du ljugit om din ålder någon gång, varför, i vilket sammanhang?
Inte direkt, men jag brukar ha roligt åt att folk får gissa min ålder. Brukar ha svårt att ljuga om min ålder då jag blir så sur på att alla tror att jag är yngre än vad jag är. Jag har med andra ord svårt att utnyttja det.
* Hur gammal vill du bli om du fick leva ett friskt liv? Motivera!
Så gammal jag bara kan.
* Vilken ålder i ditt liv så här långt, har varit den bästa? Motivera!
Oj, vilken konstig fråga. Det är klart att det är just nu, annars är det ju inte värt om jag ska sitta och tänka tillbaka på när jag var 12 år eller 15 eller 20. Nu är nu och då var då. Nu är jag lycklig och det är det som är viktigast.

Inga kommentarer: