2007-08-21

Projekt hurtigrutten

Projektet är inlett och jag har härmed börjat äta en väldigt mastig frukost, från att äta två mackor och dricka ett glas te eller juice så äter jag nu äggröra på tre ägg, en avocado och en halvpaprika. Till detta ett glas Gmorronjos som inte har något socker tillsatt. Till lunch blir det en bulgursallad med lite feta och oliver, samt russin, pumpafrön och lite solrosfrön. Den är väldigt god. Alltså jag blir så mätt att jag nästan storknar, brukar knappt äta frukost och knappt lunch. Jag sitter ju mesta bara hemma och då är det liksom svårt att motivera sig att äta mastig mat. Men nu djävlar ska jag inte blir sugen på godis längre.

Förutom den mastiga maten så går jag en sliga i löpspåret som är väldigt backig. Det är powerwalk som gäller. Detta ska jag göra fyra gånger i veckan under den här peroiden. Igår blev det på förmiddagen och idag tror jag att det blir på kvällen. Måste ju variera mig lite så att jag inte blir uttråkad på en gång.

Men det känns så skönt att komma igång och röra på kroppen och jag känner att om jag fortsätter så här så kanske jag kan börja springa efter den här perioden är avklarad. Jag älskar att springa och ett tag i mitt liv så sprang jag en mil en gång i veckan. Men jag gillar inte att bara springa rakt fram och så utan jag vill ha backträning och trappträning mitt upp i allt. Så kanske efter det här att jag kommer igång. Hoppas *håller en tumme* Det jag hoppas allra mest är i alla fall att mina myskilon ska försvinna och att jag ska passa bättre i mina jeans. (Har ingen våg, så jag mäter mina kropp efter ett par jeans istället *ler*)

Det känns i alla fall väldigt bra så här långt, jag känner mig peppad och vill inget annat än att ge mig ut i spåret och styrkegå. Härligt!

Inga kommentarer: