2007-08-27

Nervös

Nervöst, idag ska jag på mitt första jobbmöte där jag vickar. Jag är nervös för att jag idag kommer att få veta om jag ska börja jobba i september eller inte. Det är inte alls särskilt länge kvar till september... Det vore skönt om det kunde ordna sig, vill inte sitta utan ekonomi när den här regeringen styr och ställer. Fy för dem!

Har snart stickat färdigt min barnklänning, bara ärmarna kvar. Måste dock köpa stickor innan jag kan göra dem. Gjorde hättan klar idag. Började på den igår, det är trevigt med sånt som går fort men det ger mig inte så mycket. Jag gillar projekt som ligger och gror, där jag får jobba med svårighetern och där det tar tid att färdigställa. Mitt nästa projekt blir en 50-tals kofta för barn i två års åldern. Börjar lite smått. Sedan ska jag ge mig på att sticka en spets sjal till. Det ser jag verkligen fram emot. Sedan så ska jag ta och sticka lite vantar och kanske en halsduk till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja att vara utan jobb i den här världen är väl ingenting som känns särskilt kul. Det är illa nog att inte ha något...man behöver ju inte bli trampad på för det. Och trampa är väl just vad den nuvarande regeringen lyckats göra.

ellapix sa...

Precis så känns det. Varför sparka på den som redan ligger...