2007-08-26

Herrar av krig

Nu har vi försökt gå på Bondens marknad två helger på raken, idag kom vi så långt att vi faktiskt tog oss ned på stan. Men hur värt det var det? Tydligen så är det bara på lördagar, så nu MÅSTE vi pricka in nästa lördag *skriver in det i kalendern*

Såg Lord of War regisserad av Andrew Niccol hos K & Å igår. Blev lite misstänksam när filmen hade krig i titeln. Jag gillar verkligen inte krigsfilmer. Men jag blev positivt överraskad. Den var väldigt bra och den kändes i magen liksom. Jag rekomenderar den varmt.

Ett extar plus är att den är så otroligt snygg i introt, den är i klass med Delikatessen helt klart. De vi såg film hos har ganska mycket filmer och jag började fundera på vilka filmer jag skulle vilja ha om jag skulle börja köpa film på riktigt. Det finns ju en hel del, men som sagt när en står där och ska välja är det alltid lika svårt.

Men filmer jag skulle vilja ha i bokhyllan just nu är
  1. Jeunet och Karos filmer - Delikatessen, De förlorade barnens stad & En långvarig förlovning
  2. Tim Burton - A nightmare before christmas, Corps bride, Big Fish, Mars Attacks!, Batman, Batman returns, Sleepy Hollow & Charlie och chokladfabriken
  3. Hal Hartley - Flirt, Amateur, Trust & Henry Fool

Inga kommentarer: