2007-08-24

Okami

För några dagar sedan köpte jag ett nytt spel, Okami. Jag har knappt tagit mig upp ur soffan sedan det kom in över vår tröskel. Det är som sagt ett väldigt roligt spel som inte går ut på att döda utan tvärt om så måste jag skapa liv för att levla upp och låta min karaktär att växa. Sedan är det snyggt oxå. Som ni ser på deras hemsida så är spelet inspirerat av japanskt måleri och själva grejen är att jag sak använda min pensel för att förrändra världen. Jag slåss med penseln och målar blommor på träden. Det låter kanske lite konstigt med det är väldigt trevligt. Det liknar i viss grad Zelda spelen, framförallt att springade fram och tillbaka i de olika världarna. Här kan du läsa en recention.

Ännu en rolig sak med spelet är att det är ganska vuxet i sin utforming, karaktärerna dricker sake för att bli starka och som de pratar med varandra ibland *skakar på huvudet* Det är hur roligt som helst och jag kan lätt spela bort flera timmar på raken.

Inga kommentarer: