2007-08-16

Försvinn sommarmys

Utmaningen är antagen, projekt "låtsommarmysetförsvinna" är igång. Jag har några kilon som jag vill ska väck från min kropp och dessa ska jag jaga bort med tvång. Den här gången ska jag inte försöka muta eller be snällt utan nu är det allvar. Kampen är igång. Jag ska sakta men säkert jobba bort vart enda gram sommarmys.

Utmaningen ska jag klara med genom noga genomtänkt kost, dvs jag ska börja äta bättre. Eller inte bättre då jag redan äter bra mat, men mer regelbundet och inte så mycket småätande och inte så mycket sött. Sedan ska jag jaga ut fettet ur kroppen genom powerwalk. Har hittat ett träningsprogram på tre veckor som jag ska göra i sex. Måste sätta upp tydliga mål. Efter de här sex veckorna så ska mitt midjemått vara mindre. Myskilona ska vara borta, så är det bara.

*sjunger* Upp till kamp emot myskilon

Jag är laddad och på gång, gick en runda idag trots att jag inte tänkt börja förrän på måndag, det blir liksom lättare så. Lättare med frukosten och att följa programmet, jag vet vart jag är och vilken dag jag får "vila". Tycker det är så smidigt att gå, för det måste jag ju ändå göra så varför inte ta tillfället i akt och göra lite träning av det.

Så myskilon, utmaningen är antagen var beredda på att ge vika för jag kommer inte att visa någon ödmjukhet.

Inga kommentarer: