2007-08-23

Kosmoshunden

Så, har lekt med Lakrits päls. Slagit kullebyttor i den och brottats med den. Men nu efter ca en timmes lek så är den hyfsat tovfri, så pass att det känns värt att bada henne. Mina händer var helt svarta av skit, sommarens skit. Har varit lat och inte lekt med hennes päls på länge och då blir det så här. Det tar längre tid än vad det borde. Idag har jag haft sällskap av Dr Kosmos, de har så fantastiskt roliga texter att jag sitter och fnissar för mig själv.

Annars igår var det jobb som gällde och i tisdags var jag ned å mötte Isäntä för en lunch på stan.

Några iakttagelser och annat
Människor som kommer ut ur från en tatuerare ser speciella ut. Den ena världens kagge och körde någon slags raggarbil. Den andra med en bandana som såg ut som amerikanska flaggan, pipskägg och även han kagge. Hehe trodde nästan inte att sådana människor fanns längre. Ser dem inte så ofta varken på stan eller när jag är ute.

Satt och klagade på fula människor. Vilket jag gör ganska ofta. Typ men de skorna till de byxorna, herre gud vad tänker människan på. Ja ni fattar. Jo så satt jag där och såg en tjej i cykelbyxor, slänge ur mig världens kommetar om att cykelbyxor borde förbjudas. I alla fall som vardagsklädsel, funkar möjligtivis på en cykel om en tränar. Men aldrig aldrig annars. Ja så gick jag på om det där ytterst fula plagget. Tycket att Isäntä var lite onanligt tyst, i vanliga fall brukar han haka på mig. Men så klart då visade det sig att han kände bäraren. Så pinsamt, trodde jag skulle sjunka under jorden. Varför sa han inget när jag höll på? *skakar på huvudet*

Om en satsar på att skapa ett café som bara säljer rättvisemärkt kanske inte Coca Cola ska stå på menyn.
Nå väl har inte så mycket mer att säga, jag är glad och mår bra. Har än en gång tagit mig ut ur mina funderingar styrkt och gladare.

Inga kommentarer: