2007-08-14

Tjejsnack v32 - Gröna fingrar

* Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
Jag har mest gröna växter utan blommor, är inte så väldigt förtjust i blommande växter. Det kommer mer och mer men jag vill i så fall färgkordinera och det kan bli svårt.
* Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?
Nej jag har varken trädgård eller balkong och jag gråter över det minst en gång om dagen. Jag skulle inte vilja något annat än att ligga i ett trädgårdsland och påta med jorden. Eller plocka bär och frukt för att safta och sylta. Åh vad jag saknar...
* Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
Jag har få växter som dör för mig så jag måste säga alla, det gäller bara att hitta rätt förutsättningar för dem
* När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
Att de ska vara snygga och passa in. Plus att jag har ett väldigt soligt fönster så de måste klara av stark sol.
* Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
Ja! För att mina växter sällan dör, för att jag gillar att byta jord på dem och pyssla om dem. För att jag blir besviken om jag inte klarar av att sköta en blomma. För att jag har räddat många.

Inga kommentarer: