2007-08-31

Illa, jag mår illa

Det finns människor som jag bara inte klarar av, människor som får mig att se rött bara av att de visar sin nuna i teverutan. Till dessa hör Maud Olofsson, jag blir galen bara av att höra hennes röst. Vilken vidrig människa hon är, utnyttjar och använder sig av svaga individer när det passar sedan när hon väl fått sin vilja ingenom så skiter hon i de som hjälpt henne dit. Hon är verkligen ett diktatorsämne.

Nåja nu var det inte henne jag skulle skriva om idag utan en annan av mina "jagmårillaavmänniskor" Thomas Idegard. Gick skola samtidigt som hans lillebror och det kan inte ha varit lätt att vara blåmoderat redan i högstadiet i en sådan sossestad som Skeå. Inte för att jag tycker synd om honom över huvudtaget. Ja i alla fall så var hans bror, Thomas, på teve i Godmorgon Sverige idag. Nyhetspanelen eller något sådant. De diskuterade bland annat vatten. Dvs de tog tag i debatten kring att dricka eller inte dricka buteljerat vatten. Vilken galen människa, verkligen blåmoderat ut i fingerspetsarna. Sitter där i sin rosakavaj och med sitt bakåtslikade hår, en solbränna som han inte kan ha fått i Sverige i sommar om han inte solar solarium, utan medkänsla eller miljötänkande. Han tyckte att det var vansinnigt översitteri och om vi ville dricka vatten från Frankrike så skulle vi ha möjlighet att göra det. "Varför ska inte dricka buteljerat vatten. Ska vi sluta äta bananer, ska vi sluta äta apelsiner?" Han tänkte inte det minsta på hur vattnet transporterades och att det skapade ett mijlöproblem. Eller att det kan bli ett fördelningsproblem att det kan bli så att andra kan bli utan vatten för att vi ska ha vårt på flaska från något annat land. Så vidirig! Urk som sagt jag blir arg bara jag ser honom. Förflyttas genast tillbaka till högstadiet och alla dessa partidebatter som varit på torget i Skeå. Där han eller hans bror stått bakom den blåa mikrofonen och gastat ut konservativa och "tänkbarapådigsjälv" värderingar. Som sagt det är inte mycket som förändras.

Här kan du kolla hur vansinnig den här debatten var. Han förstår verkligen inte att han inte visar sig från sin bästa sida.

Inga kommentarer: