2007-08-28

Sjunger av regnet

Det är tisdag, jag har äntligen fått veta när jag ska börja jobba och hur mina arbetsveckor kommer att se ut. Jag börjar redan på måndag.

Därför sitter jag här nu och njuter, passar på att göra det min sista vecka. Har kokat en kopp Mjuk flamma, det godaste gröna teet, och sitter i soffan och läser om Europas historia. Allt till ljudet av vattendroppar mot fönsterrutan. Det är underbart! Hösten är verkligen här nu, jag gillar verkligen den. När det börjar bli mörk och lite småkyligt. Det regnar och det är lugnt och harmoniskt på något sätt. Det förväntas inte av en att en ska göra saker hela tiden och det är helt ok att sitta i soffan och läsa med tekannan fylld till brädden med gott te.

Regnet slår mot rutan, det är ett lugnande ljud. Ett ljud som för mig skapar trygghet. (Jag behöver inte vara rädd för att regnet ska förstöra mitt hem.) Jag kan istället sitta inne och njuta av ljudet det gör mot mitt fönster. Hur kastvindarna helt plötsligt för med sig större mängder vatten för att i nästa sekund nästan upphöra. Det är underbart, skulle helst av allt vilja sitta i Isäntäs stuga. Där är det plåttak och det smattrar så himla härligt när det regnar.

Nä nu ska jag återgå till min bok, idag har jag bla planeringsmöte inför kurs samt att jag ska träffa en tjej som eventuellt kan vara hundvakt.

Inga kommentarer: