2007-08-10

Lovely!

Vilken härlig dag! Jobbade förmiddag, jobbets roligaste "jag sitter här så att jag kan se om du är sjuk" Min brukare sitter på andra sidan bordet och tittar på mig. Hon/han säger de roligaste saker ibland. När jag kommer hem är det full rulle, duscha, äta lunch, gå ut med hundarna för att sedan glida ned till stan. Väl där kollar vi in olika saker, jag köper garn och stickor till ett nytt projekt. Längtar hem, för att sätta tänderna i den nya stickningen. Det blev ett grönt garn, haha. Gissa om pappa skrattar nu *ler*

Det blir fika på NK, fika var det som var huvudorsaken till att vi for på stan. Men det blev massor med nyttigt gjort. Köpte en julklapp och sedan ville J ha lite lunchsällskap, fast klockan var redan tre eller fyra så för vår del var det mer som middag. Än en dag blev det sallad på Rost. Idag en färskostvariant. Nåväl efter den superba middagen strosar vi vidare, Isäntä köper ett par jeans och jag ett par Converse som jag inte alls har råd med. Men de var ju bara så snygga så jag får väl svälta resten av månaden. Med svälta menar jag jag att Isäntä får betala för maten. Efter det inköpet så var vi tvugna att dricka lite kaffe så att vi klarade av resan hem. Woi woi vilken shoppingrunda. Det var inte riktigt meningen. Men en riktigt trevlig dag som jag avslutat genom att börja sticka provrutor för att se vilka stickor jag ska använda. Just nu lutar det åt treor. Men jag måste sticka 32 varv för att sedan mäta och se om de mäter 10 cm. Alltid lika spännande. Jag älskar känslan innan jag påbörjar ett nytt projekt!

Inga kommentarer: