2007-08-27

Tjejsnack v 35 - Musik

* Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
Jag har en väldigt blandat smak att från "bitpop" till monotont och suggestivt gung med QOTSA. Det jag gillar är känslan jag får av musiken, vissa artister är det texen jag lyssnar på och vissa skapar bara en så underbar känsla. Det är med andra ord väldigt olika.
* Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren?
Jag lyssnade på Imperiet, The Cure, Sisters of Mercy och Eva Dahlgren sedan lite annat gott och blandat. Det blev så klart även en hel del Tracks.
* Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
Reggae! Jag klarar inte av baktakt, har alltid haft svårt för det och sedan tycker jag att det är så religös musik. Religiös musik är inte min grej.
* Nämn fem artister du har sett live.
Portishead, PJ Harvey, Björk, REM, The Cure
* Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?
Nej jag har ingen och är inte intresserad av någon heller. Förstår mig inte riktigt på det där med autografer.

Inga kommentarer: