2007-06-20

Explodera mera!

En ovanligt bra dag, med en helt underbart bra start. Det har legat i luften bra länge så jag vaknade av en explosion. Tillsammans exploderade vi oss in i den nya dagen. Explodera mera!

Jag är så otroligt kär och lycklig. Snart har vi varit tillsammans i ett och ett halvt år och det är så enkelt. Jag har inget emot komplicerat, men enkelt är så mycket lättare. Haha, självklart säger du, men för mig är det inte det. Enkelt har alltid varit förknippat med tråkigt, med trist sex eller inget alls. Enkelt har varit att inte prata eller att bara låta jobbiga saker vara. Enkelt har med andra ord varit detsamma som trist, även om det varit helt ok. Åh så svårt att förklara.

Men nu, med D, är ALLT så enkelt. Vi patar om allt, reder ut saker innan de hunnit bli för stora. Bråkar ytterst sällan (enligt mig). Vi hittar på saker så att vår vardag inte stagnerar och blir tråkig. För att inte tala om sexet... variationsrikt och väldigt tillfredställande.

Den här relationen har allt den behöver för att vara perfekt för mig. Variation. För att jag ska trivas i en relation måste det finnas variation, annars blir jag rastlös och då blir jag smått galen, väldigt irriterad och frustrerad. Det måste hända saker och vi måste göra sånt som inte hör till vardagen. Men då menar jag inte att det måste hända spännande saker varje dag utan bara att vi gör något någon gång då och då, så att vi inte hamnar i en tråkig rutt. Vardag med allt vad det innebär är för mig en stor kärleksdödare, jag klarar inte av att sitta framför tvn varje kväll. Eller att bara göra samma sak hela tiden. Det måste hända lite. Att åka och kolla in en loppis någonstans eller drömma om ett hus.

Precis så som jag har det nu, vi gör saker utan att det blir för mycket och ett måste. Vi njuter av varandras sällskap och har väldigt roligt ihop.

2 kommentarer:

A-L sa...

Det är härligt att höra hur lycklig du känner dig. Jag tycker att D verkar passa dig som handen i handsken.

ellapix sa...

Visst är det så, kan inte annat än att hålla med. Även om musiksmaken lämnar mer att önska *ler* Reggae :/