2007-06-18

Tjejsnack v 25 - Ditt boende

* Hur bor du? Vilken våning & vilken storlek? Med vem?
Jag bor i en tvåa, på andra våningen och den är lagom stor. Hade kanske kunnat vara aningen större *drömmer* Jag bor med min sambo D och mina två hundar.
* Hur många ggr i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning?
Vi satt och räknade på det där för ett tag sedan och vad jag minns så har jag flyttat minst 14 gånger. Då räknar jag inte med då jag bodde på folkhögskola eller när jag delade lägga med kompisar. Detta för att jag inte hade några möbler där som var mina... Oftast har det varit för att mina föräldrar har flyttat, från lägenhet till radhus till villa tillbaka till lägenhet osv.
* Hur gammal var du när du flyttade hemifrån?
Jag var nitton, efter att jag gått ut gymnasiet flyttade jag norrut igen.
* Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt? Varför/varför inte?
Nä det kan jag väl inte säga. Visst vi hälsar i trapphuset men det är inte så att vi går över till varandra och fikar direkt. För att jag inte känner för att lära känna dem mer än så. Vi bor i lägenhet och det är så där lagom lyhört. Jag vill inte lära känna personerna bakom ljuden jag hör...
* Vad har du av följande: [Badkar/dusch], [balkong/altan/uteplats/trädgård], [kök/kokvrå/annat], [antal toaletter?]
Vi har dusch, fransk balkong alltså inget grönt att njuta av. Vi har ett väldigt litet kök där det inte ryms något köksbord. En toalett. Som sagt det är en tvåa.

Inga kommentarer: