2007-06-05

WIP

Högen med påbörjade projekt växer, så kallade Work In Progress. Jag har svårt att avsluta och när jag kommer på en ny idé vill jag börja med den så fort som möjligt. Men jag ser inte det som något problem, bara de blir klara någon gång.

Igår började jag virka en väska, den ska vara så pass stor att den rymmer det nödvändigaste men inte större. Virkar den i brunt garn och har tänkt att det ska sitta lite sidenband på den. Har bara inte bestämt mig för hur själva öppningen ska se ut om det ska vara lock eller knappar? Förhoppningsvis kommer jag på det innan den är klar. Just nu funderar jag mest över handtagen.

Den gröna linsjalen går frammåt har stickat ca 14 varv så det går sakta men säkert. Det är lite svårt att se hur den kommer att se ut som klar då allt bara är en jytter för tillfället. Men jag hoppas på den. Jag måste erkänna att jag hoppas väldigt mycket. Den kräver dock mycket koncentration så det är inget jag pysslar med samtidigt som jag ser på tv.

Den svarta halsuduken har bara några varv kvar, sedan ska fransarna dit och så efter det är den klar. Det känns skönt, ett projekt mindre att hålla koll på.

Trist att inte kunna visa några bilder *hänger läpp*

Inga kommentarer: