2007-06-28

Tid och otid

Rufsar om mitt blöta hår, orkar inte bry mig om någon frisyr. Det känns bra så här, lagom rufsigt och planerat oplanerat. Känner fortfarande av nattens resa. Som tur var går det aldrig att få nog. Ge mig lite och jag vill bara ha mer och mer. Kanske har jag mersmak... och inte är det minimer.

Borde göra sånt som är viktigt, sånt som lämnar spår och djupa hål i plånboken. Borde men vill inte, vill känna mig rik några minuter till. Definition; rik på pengar. Rik på liv och kärlek är jag redan. Men pengar skulle göra livet lite lättare.

Har fortfarande inte bytt batterier i väckarkockan, det känns skönt att inte vara i samklang med tiden. Att ta kommandot och vara den som bestämmer. Nu är det tid för sommar lekar och sommarlekar kräver inte någon klocka. Det går alldelens utmärkt att låta kroppen bestämma.

Idag tror jag minsann att det blir en sväng ned på stan, måste inspireras. Har börjat virka, för tillfället är det förvaring som hånger på nålen. Jag virkar med tjockt snöre och det blir riktigt bra. Men skulle vilja hitta annat att virka av, funderar på bordstabletter i något härligt snöre.

Så låt mig inspireras!

Inga kommentarer: