2007-06-04

Snipp snopp snorum

*ler* nu ska vi lansera könsord. Enligt dagens DN så ska ordet snippa lanseras som det officiella namnet på vårt kvinnliga könsorgan. Det är jättebra att vi döper vårt kön och att det kvinnliga könsorganet får ett officiellt namn. Det manliga har ju ett. Men jag tänker då inte kalla mitt kön för snippa, det låter som något på ett litet barn. Det samma gäller snopp, det är inget ord jag kan använda om en vuxen mans kön. Det låter som något som sitter på en liten liten pojke.

Jag kommer att fortsätta kampen för orden fitta och kuk, även om de orden mest används privat och när ingen annan hör så kan inte jag säga något annat. Jag skulle inte kunna låta bli att asgarva om min partner skulle säga "vad härlig din snippa är"

1 kommentar:

Elina sa...

Haha!! Jag kan inte annat än hålla med!