2007-06-27

Puttrat klart

Efter lite muttrande och puttrande över kulturtanken. Dvs att det finns den som är bättre än den andra. Att kultur går att dela upp över huvudtaget. Att den förfinade människan är bättre än den vanliga. Det är överklassen mot arbetarklassen all over fast i kulturens kläder.

Ja ja nu har jag muttrat färdigt. För att göra mig av med lite frustration gick jag en lång och skön promenad. Gick genom skogens härliga ljud, följde bäcken. Förföljdes av myggen. Hittade hjortronkart och hönsbärsblommor. Det är den vackraste av blommor enligt lillaA. Jag blir lycklig av en stor bukett plus att de ute i naturen verkligen förskönar sin omgivning. Det skira vita med den vackra grönfärgen och så den svarta lilla rosen i mitten. Så vackert! Den dagen jag ska gifta mig ska min bukett bestå av hönsbär.

Det är så fantastiskt att gå i skogen, så mycket att se och så lite ljud av staden. Trots att den här lilla skogen ligger ganska nära staden så blir det så härligt tyst när jag går in i den. Det hörs i stort sett bara skogsljud. Lovely!

Inga kommentarer: