2007-06-14

Resumé

Nu var det ett tag sedan jag skrev, men det har varit mycket ett tag. Studentskiva för trettio personer, födelsedagskalas, och montering av bokhylla. De två första är avslutade och blev väldigt lyckade även om jag var lite för trött och seg på mitt kalas. Jag orkade heller inte anstränga mig när det gäller tårtbakningen. Inga kakor...

Bokhyllan är ett pågående projekt. Har precis sorterat skivor, men jag vet inte om jag är nöjd. Nästa sak att göra är att borra hål för spelaren och högtalarna, nej nej oroa dig inte det ska jag inte göra i den nya utan i en av dem gamla. När sedan den är på plats så ska böckerna sorteras. Inte förrän det är gjort så är jag nöjd. Det ser lovande ut, har tömt upp en annan hylla så att nu har vi plats för lite mer förvaring.

Eftersom läggan är så pass liten är det viktigt med mycket förvaring och just nu har vi inte plats med alla våra saker, det ligger grejer överallt. Det kommer att bli så organiserat och smart när det är klart.

Fick ett spel av D som jag sitter med så fort jag har möjlighet, mellan jobb och bokhylle funderingar. För det kräver mycket funderingar, att planera vilket system jag ska välja för böckerna. De ska vara lätt att hitta men ändå snyggt. Fick även Tori Amos senaste skiva och jag längtar så att få lyssna på den. Men spelaren är inte i kopplad än och jag vill lyssna här inte i sovrummet. Tänk att vi har en så liten lägenhet men ändå har vi två spelare, kanske lite onödigt. Jag är inte så bra på det där med kompakt boende *ler*

Inga kommentarer: