2007-06-14

Slutlig Fantasy tio

Precis hemkommen från jobb, ett skönt och behagligt jobb där det känns som att jag gör nytta. Nytta i lagoma doser.

Idag har varit en bra eller fin dag. En såndär dag när solkenet inte lyser fullt ut men lämnar rum för eftertanke och harmoni. Jag har hunnit med att tänka mycket. Har så svårt att släppa tankar som gör mig illa. Alltså inte personer utan mina egna tankar som gör mig illa. Innerst inne tror jag att jag gillar att såra mig själv. Att hitta på sånt som jag vet kommer att göra ont. Varför gör jag detta? Tyvärr kom jag inte fram till något vettigt svar. Det gör jag aldrig, jag kanske kommer med någon svamlig förklaring men jag vet inte om det är sanningen eller om jag bara skriver något snyggt för att det känns bra.

Så vid min morgonpromenad, som i tanken ska bli en vana, försökte jag komma på varför jag gör som jag gör. Men som sagt kom inte fram till något, annat än att den var en skön promenad och hur härligt det är att vara ute och gå tidigt på morgonen. Sedan med ro i kroppen fixade jag frukost till mig och hundarna. Jag åt med min nya vän Yuna. Henne lärde jag känna när vi kom hem från Skeå. Fick henne i födelsedagspresent kan jag väl säga. När jag tillbringat några timmar med henne så tillbringade jag några timmar med en värklig vän. Hon satt här mitt emot mig vid köksbordet och fikade. Jag fick en present och vi pratade strunt, härligt strunt. Sedan blev det full rulle. Gammelhusse kom över för att ha lite kvalitetstid med hundarna, tog dem hem till sig och jag/vi får tillbaka dem imorgon. Sedan kom D hem och jag insåg att det bara var en timme kvar tills jag skulle vara på jobb. Så det var bara att rappa på... Han dock i god tid.

Gjorde det bästa av mina arbetstimmar och nu är jag hemma igen, har fått besegra en boss och nu sitter D och kollar på en dokumentär om fotboll. Jag är måttligt road, hupf.

Inga kommentarer: