2007-06-14

Winki wink wroooom

Vad är det med bilisterna i den här stan?

De kan inte använda sina blinkers. Månne har de fel på vänsterhanden och kan inte föra den uppåt och nedåt eller nåt. Jag förstår det då inte. De kan ju inte förstå vilken trafikfara de blir? Eller ha någon som helst omtanke om sina medtrafikanter.

Häromdagen skulle jag till vårdcentralen. I den bortre rondellen blir jag "omkörd" av en liten vit bil på min insida. Som om den skulle göra en vänstersväng i rondellen. Men nä den svänger helt ohämmat ut i den inre filen utan att blinka. Tänk om jag skulle göra en fegis och köra i den yttre filen hela vägen runt? Då hade hon smackat rakt in i mig, då jag inte såg vart hon skulle. Sedan låg jag efter henne hela vägen bort till Dragonfältet. En enda gång blinkar hon och det är när hon ligger i en fil som bara ska åt ett håll, aldrig när hon ska svänga eller byta fil. Vilken galning! Jag hade nästan velat hoppa ur bilen och öppna hennes dörr och förklara ett och annat.

Grrr! När hon inte kör allt för fort men är långt hemifrån så önskar jag att hon får punktering.

Inga kommentarer: