2007-06-16

Som det ska vara

Det borde vara förbjudet att vakna tidigt på helgen. Kan ingen införa en sån lag så att jag måste tvinga mig själv att sova en timme till. Då D inte vaknat låg och jag läste ett tag men sedan bestämde jag mig för att stiga upp och gå ut och gå med hundarna istället. Utnyttja det svala morgonvädret. Var ute en timme och gick sedan förbi en av de två matbutikerna i mitt område. Köpte nybakat bröd, melon, juice, färskost, frukost crackers och två smarriga joggisar. En med körsbärssmak *ler* Jag kom hem lagom till att min sömtuta till sambo just vaknat. Fixade till en mysig frukost och åt riktigt länge. Älskar att äta frukost, men en promenad före är nog ett måste för min dumma mage som inte gillar att äta för tidigt.

Har sedan varit smakråd vid piratbyx inköp och rett ut varenda liten tova på Lakrits.

Vid sju tog jag på min vita skjorta och min svarta slips för att möta upp C och sedan styra kosan ned mot en park i stan. Där var det konserter i solskenet, en liten kickoff för en gratisfestival i sommar. Väldigt trevligt, vi satt på medhavd filt och nöjt av musik, godis och läsk. Sedan njöt jag (för jag vill inte dra ned C i klagträsket) av att titta på alla människor med fula kläder. Vad tänkte han med syntflätan på? Eller han som vikt upp byxorna som som han hade översvämmning hemma? Eller hon med de beiga korta shortsen som knappt syntes under jeanskavajen?

Oh my vad kritisk jag är, som tur var är jag inte det med mig själv. Annars skulle jag nog inte komma mig ut ofta.

Om du var tvungen att välja vem skulle du då ha sex med Bill Clinton eller George Bush?