2007-06-29

Snart

Gazpachon står i kylen, degen jäser på spisen. Had tänkt att det skulle vara klart tills han kom hem från jobb. Men jag har inte planerat så bra verkar det som. Attans.

Har äntligen blivit vän med min spetsstickade sjal igen. Lyckades sticka sex varv idag, och det är inte lite då det är nästan 300 maskor på ett varv. Men vi är vänner igen, jag och sjalen. Vill att den ska vara klar nu, men jag måste nog ha tålamod och inse att den inte kommer att vara klar förrän till hösten. Beroende på hur duktig jag är.

Den virkade "skålen" är klar, eller tja den är inte monterad än men alla sidor är färdiga. Måste bara köpa en nål med större öga så att jag får in mitt tjocka snöre. Tror att den ska få bo på badrumsskåpet. Där har vi massor med tjafs som skulle må bra av att stå i något.

Nu är det bara en dag kvar sedan får D semester, tänk att få vakna med honom varje morgon i fyra veckor. Att få vara med honom varje dag i fyra veckor. Så underbart! Det kommer att bli så härligt härligt

Timern ringde precis så nu ska jag gå och baka bröd

Tills vidare
Ta Ta

Inga kommentarer: