2007-06-28

Inte oskuld längre

Min 112-oskuld är här med tagen. Jag tog den själv efter en otäck hemfärd från Holmsund. Jag kom i kapp ett gäng med mopeder som inte visste hur en beteer sig i trafiken. De körde över i motsatt körfält, låg på 50 kmh mitt i vårt körfält så att jag inte kunde köra om. Helt djälva vansinniga, blev så arg att jag ringde polisen. Så får det bara inte gå till. Fattar de inte att det är farligt. Jag kan inte köra om på insidan, det går jag bara inte med på att göra.

Det är ju inte så att vägrenen är liten på holmsundsvägen, så de hade gott om plats där. Helt djävla vansinniga! Mopeder är bara till ondo! De borde inte få ge sig ut på vägarna hur som helst.

I alla fall, det känns lite koolt att ha ringt till farbror pelisen. Att jag gjorde det, att jag inte bara satt i bilen och var arg på dagens ungdom. Visst är jag fortfarande arg på dagens ungdom, men bara de som är vårdslösa i trafiken. Men mest är jag stolt för att jag inte bara satt där och var handligsförlamad.

Var ganska uppskakad när jag i D's trygga famn berättade om händelsen.

Inga kommentarer: