2007-06-28

Inspiration

Swisch swosch fram å tillbaka. Jag har låtit mig inspireras av de härligaste snören en kan tänka sig. Nu ska här pysslas!

Cykelkorgen är inte på plats än, har testat en massa olika verktyg men inget verkar passa. Men jag har inte gett upp än den ska på plat som jag så måste köpa mig ett verktyg.

På stan idag, två olika musikupplevelser. Först de förskräckliga sommarjobbsmusikanterna. Tycker att det är så oerhört pinsamt. Sedan tre romer som spelade "sin" musik. Gissa vilket som var bättre? Det var som att kliva in i Zigenarnas tid. Filmen alltså. Så mycket bättre än alla dessa indianer som står och spelar panflöjt. Urk finns det nåt värre. Säger som min kompis AL -"Vi skickar över några busslaster till deras land, med dragspelare som spelar svensk folkmusik. Så får vi se hur glada de blir på dem efter ett tag" Huja...

Tror att jag ska koppla in min lilla spelare i sovrummet så att vi kan lyssna på sommarpratare innan vi somnar. Det känns trevligt. Ska genast kolla vem som pratar ikväll...

Inga kommentarer: