2007-06-29

En dag kvar

Måste bara berätta om brödet, det blev himelskt gott. Å så lätt att göra, blev åtta små limpor i långpannan. Sånt gillar jag när det är lätt, gott och blir mycket. Vi har redan ätit upp en limpa...

Idag känns det lite motigt, ska på klubben imorgon och måla och bygga. Vi ska måla om stugan, bygga en altan och dra in vatten. Just nu när jag sitter här framför datorn känns det inte så kul. Men jag vet att jag kommer att gilla det imorgon. Tycker om att göra sånt, praktiskt arbete där jag får använda kroppen. Jag hoppas dock att jag inte måste skrapa allt för mycket.

Har säkert stickat åtta varv på den gröna sjalen idag. Det känns väldigt bra men jag ser fortfarande inte riktigt hur den kommer att se ut som klar. Men jag längtar, det går lite fortare nu för varje var, inte bara för att det blir mindre maskor utan för att jag börjar förstå mig på mönstret. Jag börjar äntligen kunna se hur maskorna ska komma och hålla räkningen i huvudet. Behöver inte koncentrera mig lika mycket som de första varven. Vilket känns skönt. Det innebär att jag kan sticka mer åt gången.

Tror att jag har blivit överinspirerad för nu har jag för mycket som pockar på uppmärksamhet. Korgar av olika slag, fyrkantiga och runda. Bordstabletter, halsdukar, väskor och massor mer. Måste sluta låna virk- och stickböcker på bibblan. Annars kommer jag att bli ruinerad.

Inga kommentarer: