2007-07-01

600 kruvar

Om du någonsin tvekat på att jag inte kan använda en skruvdragare så borde 600 skurvar bevisa motsatsen. Brända axlar, konstiga muskler jag inte trodde hade ömmar, blåsor i händerna, så där simmigt trött och lycklig över att ha gjort nåt så stort. Jag trodde själv aldrig att jag skulle kunna göra något sånt men idag har jag byggt en altan som är lika stor som ett soldäck på en finlandsfärja. (Hon överdriver) 1200 skruvar har vi satt i, jag och min skruvkompanjon alltså 600 var. Det känns helt sjukt bra att göra något sånt.

Känslan av att göra något praktiskt att se resultatet och att kunna njuta av det efter bara några timmars (harkel läs två dagars) arbete. Stort fint och underbart. Jag har även hunnit med att skrapa en vägg och titta på dem som målat den så fin.

Den av mina vänner som får för sig att bygga en altan, ring inte mig. Jag har gjort mitt. Ska jag själv ha en så ska den vara täckt av sten. Snyggt enkelt och jag skulle inte behöva dra några skurvar.

Inga kommentarer: