2007-07-18

Tanke verksamhet

Tankeförbereder mig

"måste köpa stövlar"

Plockar lite för att det inte ska se helt förskräckligt ut när vi kommer hem

"hum vad ska vi ta med oss för mat?"

Ixxi måste borstas, bäst att jag gör det nu

"phu, tur att jag färgade håret igår, så stressigt det hade varit annars"

Kanske borde jag ha med den klänningen, undra vad det kommer att bli för väder?

Hur ska jag transportera klänningen jag ska ha på bröllopet?

Får inte glömma mat till hundarna och vattenskålar och sånt.

Kanske en kortlek eller något spel skulle vara trevligt att ha med, jag menar tänk om det blir regnväder hela veckan. Vi kommer ju ändå att vara in the middle of nowhere så att säga.

"Undra om jag får några pengar den här månaden, har inte fått något arbetsgivarintyg än...?"

Få se nu hur många dagar blir det, *räknar på fingrarna* 11. Måste alltså packa för 11 dagar varav tre av dem är festivaldagar och vad jag minns brukar det bli riktigt kallt på kvällarna.

"Så trist, när vi kommer hem börjar D att jobba igen"

Två par jeans och sedan mina turkosa slitochslängbyxor borde räcka på byxfronten i alla fall.

Jag packar alltid för mycket kläder. Någon kjol och kanske två klänningar. Vem vet det kanske blir varmt och skönt.

"får inte glömma myggmedel!"

Kanske borde jag göra en chek av bilen oxå så att olja och sånt är ok.

Nu ska jag ta och sätta mig och läsa, Historien om Europa, uppvaknande 1300-1600 av Karsten Alnaes, har kommit 83 sidor av 615. Ska även ta med mig Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Faktaböcker är lite svåra att sträckläsa så jag måste varva med något annat, varför inte en kriminalroman.

Inga kommentarer: