2007-01-03

Ger mig vad jag behöver

Igår var en skitjobbig dag, idag är precis tvärt om. Jag tror att det är bra att ha skitjobbiga dagar för då är det mycket lättare att uppskatta de härligt fantastiska dagarna. De när alla små saker bara är helt perfekta, även sånt som inte går att göra något åt. Det enda minuset idag eller det var ju mer i natt, det var mardrömmen. Usch va otrevlig den var. Vaknade i värsta paniken, hur kunde jag agera på det sättet?! Jag förstår fortfarande inte.

I alla fall det var det enda lilla minuset idag, inte ens besöket på Af gav en dålig bismak i munnen. Jag ska komma ihåg den här dagen när det känns jobbigt någon annan dag.

Några tips så här på onsdags eftermiddagen:
¤ White Stripes låt Seven nation army är väldigt bra att ha i lurarna när en är ute och går.
¤ Sjung högt med lurarna i öronen för alltid gör du någon glad.
¤ Drick mycket Grön Tiger, det gör gott i själen.
¤ Ta dig tid att läsa en riktigt bra bok.
¤ Varför inte ge bort en present.
¤ Tänd ljus och njut av allt du fått under jul och nyår. Då menar jag inte bara presenter.
¤ Tänk ut en maträtt som du gillar mycket men som ändå är enkel och tillaga den.
¤ Blås bort allt det onda.
¤ Duka fint, ta dig tid att mysa.

Inga kommentarer: