2007-01-28

Carcassonne

Lördagskvällen blev en ovanligt lyckad kväll. Jag hade ju sagt att jag skulle ta det lugnt men tja så blev det inte riktigt. Vi åt god mat och P & L hade med sig gott att dricka och god efterrätt. Bland annat bjöd de på Negrita.

När klockan var runt tolv påbörjade vi ett parti Carcassonne och tja behöver jag säga att jag inte vann. Det är nog så svårt att vara strateg i nyktert tillstånd.

Idag har jag njutit av solen. Sedan kom P&L över för att hämta bilen och lite andra grejer, det blev kaffe och sedan pizza och sedan ett parti till. Det är väldigt trevligt att umgås med så avsappnade människor, som en inte behöver prestera så mycket för. Alltså jag måste inte "vara värdinna" utan vi kan ligga i soffan och kolla på tv utan att prata. Det kan ju bero på att D och P har bott i samma kollektiv, så att de är vana att slappa ihop.

En väldigt sällskaplig och trevlig helg, precis vad jag behövde.

Inga kommentarer: