2007-01-22

Så det kan gå

Som vanligt har helgen bara svoshat förbi. Måndag igen och tillbaka till vardagen den inte alls så tråkiga vardagen. Den är fylld till bredden med trevligheter.

Helgen då, jo några hödpunkter bara så där
- Grannen som näckade
- Skarre/partajet
- Spelandet på söndagen, att ligga i soffan och spela när kroppen är bakis är bland det bästa som finns.
- Sista avsnittet av Krönikan, trodde aldrig jag skulle sluta gråta.
- Att bilen klarade sig genom besiktningen.
- Lyssnadet på Dan Reed Networks låt Rainbowchild. *skakar på huvudet*
- Ettårs firandet! Kärlek och respekt! Frukost med nygräddade scones och min egen apelsinmarmelad.

Just nu sitter jag och nostalgitrippar till Mazzy Star.

Ja vad annars har inte så mycket att säga, ju just det går en studiecirkel om Att lyckas på tävling. Det handlar om att lära sig hantera sina tävlingsnerver och sist så pratade vi om positivitet. Att vi lätt ser det negativa i allt istället för att se det som är bra med situationen. Jag har anammat det här i veckan och det har verkligen gett mig en annan syn på vissa saker.

1. Det är bra med tanter som lägger ut äcklig mat, då får jag träna på förbud.
2. Om dörrarna till bilen inte går upp, får jag motion.
3. När datorn hänger sig mitt i ett spel är det för att jag behöver pausa.
4. Om D inte fällt ned toastolslocket är det för att jag ska träna min uppmärksamhet. För inte vill jag att glasögonen ska hamna i den...
5. Att hundarna fäller är bara för att jag ska få ett rent hem, måste ju dammsuga oftare.

Nå ja nu ska jag ta och sätta mig och spela lite till... har gjort det på tok för lite idag... eh...

Inga kommentarer: