2007-01-23

I god tid

Det finns saker som är märkliga. Ett av dem är hur svårt det är att lämna in saker i tid. Förra veckan skickade jag iväg ett mejl om att jag ville ha en verksamhetsberättelse och en verksamhetsplan från alla sektorerna. Det tar bara en halvtimme att skriva ihop ändå har jag inte fått dessa än.

Observation
Varför är det så svårt att lämna in saker i tid?

Jag är likadan själv
- Vem lämnar in deklarationen i sista sekund. Jo jag.
- Vem betalar räkningarna precis innan månaden tar slut. Jo jag.
- Vem går ut och försöker få upp bildörren när det bara är fem minuter kvar tills jag ska fara. Jo jag
- Vem fixar allt till ett styrelsemöte en halvtimme innan det börjar. Jo jag.

Du kanske börjar förstå...

Jag kan alltså inte klaga på dem som inte gör saker i tid för jag gör det inte själv. Hump vilket kanske inte är så smart. Nu ska jag börja göra mina saker, i alla fall de som har med klubben att göra, i god tid så att det ger mig rätt att tjata och gnälla lite. Det verkar ju som att de behöver det... *suckar djupt*

Inga kommentarer: