2007-01-05

What the f

Med stegrande panik letar jag igenom väskan, inte där.
letar igenom fickorna, funderar på vilkan jacka jag hade.
Allt pekar på att det var den svarta.

Men var ÄR den? Alltså inte jackan, den hittar jag...
Känner paniken växa, har ju precis fått den
Måste hitta!
Leter igenom mer noga. Plockar ut var enda grej i väskan
för den måste vara där.
Men hittar den inte. Gaaaah!

Kommer ihåg den lilla lilla fickan där jag brukar ha mobilen
känner efter en gång till och minsann ligger den inte där, längst ned och hånler åt min panik.
Lugnt och stillsamt säger den ”här har jag legat hela tiden”
Morr, beslutar mig för att straffa den och lämnar den hemma.

Men i trapphuset kommer jag på att det nog mer skulle vara ett straff för mig. Så jag vänder om.
Sätter lurarna i öronen och lyssnar som om inget hänt.

Inga kommentarer: