2007-01-08

Lappkast

Snabba vändningar får vara dagens signum. Det var uppsatsseminarium som gällde så det var bara att stiga upp. Väl där får jag veta att den uppsatsen som jag skulle opponera på har dragits tillbaka. Jaha, så då får jag skriva en opposition på tre sidor istället. Visst det är inte så farligt, men hela kommunikationsdelen som jag ändå byggt min opposition kring försvinner ju. Vilket är väldigt trist. Men jag tror nog ändå att jag ska försöka bygga den på frågor. Hum hum får klura lite till på det här, den ska ju inte vara inne förän på fredag.

Vi han gå igenom två uppsatser på förmiddagen. Jag chockade mig själv genom att ta tag i ett problem och ringa seminarieledaren till dagens sista opposition. Det är inte likt mig, brukar låta andra sköta sånt. Men jag kände att gör inte jag det så blir det inte gjort. Sagt och gjort gick till hennes institution och fick hennes nummer. Varför oroa sig, det gick ju som smort. Sedan när hon dök upp tror jag att jag träffat henne, kanske med SÅ någon gång. Tja i alla fall det hela resulterade i att vi fick sluta tidigare.

Men historien är inte slut än, det kommer några snabba kast till. Innan sista seminariet så säger den killen som inte längre har någon som opponerar på sin uppsats att jag och hon som skulle opponerat på den indragna uppsatsen ska ta hans istället. Dvs vi får bara två kvällar på oss att förbereda oss. Hänger du med? Den opposition som vi redan förberett som vi först trodde att vi skulle skriva istället var nu bara att kasta bort. För nu skulle vi i stället opponera på en helt ny uppsats och det bara inom två dagar. Orkade inte ens bli upprörd. Men den andra tjejen blev det så efter vårt sista seminarium gick vi till den ansvarige, Svante, som inte brukar vara så förvirrad. Då visade det sig att vi visst ska lämna in skriftligt och inte alls opponera på den här nya uppsatsen. Ja jag vet det är körigt, som sagt snabba kast idag. *tar ett djupt andetag och andas ut*

Från att börja dagen med att läsa ca 50 sidor så var jag ett tag uppe i 100 och nu nere i 50 igen, det måste jag säga att det känns bra. Lite spänning och förändring mår en ju bara bra av. *ler*

Inga kommentarer: