2008-10-29

Wtm och wog

Mina Winter twilight mitts blir mer Summer day mitts. Eller kanske tidig höst mitts. När löven börjar bli gula. Det beror helt och hållet på hur mycket garn det går åt. Men det är roligt att sticka med två färger igen. Helst av allt skulle jag vilja ha ett röd, orange och gul flammigt garn så att det skulle bli autumn day mitts. Såg ett par i den färgkombon på Ravelry men jag hade inget sånt garn hemma och ville verkligen börja nu. Vem vet hittar jag ett i den färgen så kanske det blir två par torgvantar.



Halsduken Waves of grain går sakta men säkert framåt. Den har varit min lyssna på bok stickning och det brukar ge resultat. Har stickat ca hälften av den ena delen. Det är lite enformigt. Men å andra sidan går det ju fort att sticka när jag inte behöver titta på mönstret.



Idag ska jag även gå och köpa garn för ett annat projekt. Det är till en kompis. Har varit lite pengalöst här ett tag så jag har inte unnat mig att köpa garn. Men nu fasen ska det bli sticka av. På löpande band... Borde kanske börja åka buss någonstans så att jag får pendelsticka ;)

Inga kommentarer: