2008-10-27

Att det ska vara så svårt

Finns det ingen stans en kan få sig en kopp anständigt chai te?

Tycker inte att det är för mycket begärt. Om det står Chai på menyn så borde de väl veta vad de serverar. Nä då en får en sockersörja med mjölk. Alltså chai är väl ändå te med varm mjölk och en gnutta socker i. Själv tycker jag inte att sockret behövs men det får gärna vara skummjölk och kanel på toppen. Alltså det är ett te i grunden inte en sirap. Jag blir galen! Dessutom att kalla det för chai latte då chai ska serveras med mjölk. Det är som att säga kaffe med mjölk latte. Vem med hjärncellerna på någorlunda rätt ställe skulle säga så?

Som ni förstår, ni som har ett Waynes i er stad, så har jag varit där och fikat...

Jag får helt enkelt göra själv. Titta här. Det verkar mumsigt värre. Allt jag behöver är ett svart te som bas. Men det har jag inte... får kolla på te shoppen om de har något eller varför inte ett chai nästa gång jag är där. Då kan jag åtminstånde koka tevatten och mjölk tillsammans för att få det lite extra smarrigt.

Inga kommentarer: