2008-10-10

Den som söker skall finna...

Det är fredag och jag har lite pirr i magen. Ska rida för 2:a gången sedan bums hem och göra mig fräsch för det är After Work på Isäntäs jobb.

Igår när jag satt och slöttittade på tv med stickningen i handen så dök det upp en reklamsnutt för Bonde söker fru. Jag kunde inte sluta skratta. Det var en tjej som skulle presentera sig för sin bonde. Hon berättade att hon gillade japanska filmer, jaha svarar bonden jag gillar mest Stefan och Krister från Falkenberg. Hennes min var helt obetalbar. Hon skulle försöka se ut som att det var ok fast hela hennes kropp egentligen bara ville vrida sig i förtvivlan över den dåliga smaken. Så underbart. Jag tror inte att de två kommer att finna varandra... men jag kan ha fel.

Stickar nu en Abby till mig själv men jag har ändrat lite på mönstret. Placerat hålen i spetsmönstret som en blomma i stället för på en diagonal. Vill ju inte att det ska se ut helt som systerL's. Fast å andra sidan är min brun. Snart har jag ett helbrunt set.

Det är så lustigt, för tillfället stickar jag så himla mycket fel hela tiden. Så fort jag tycker att jag kan något så slappnar jag av och då blir det små fel som kryper sig in i mönstret. Igår fick jag repa upp hela två varv för att jag slappnade av för mycket. Så går det när en börjar bli för styv i korken. Ödmjukhet funkar alltid bäst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stickningen kan vara förädisk när man inte håller koll...

Det skulle ha varit roligt att se den där minen men jag tittar bara på Tv4 fakta, jag är så tråkig/Kram

ellapix sa...

För min del är det Viasat History som gäller. Tycker den kanalen har bättre utbud än tv4 fakta.