2008-10-06

Världsrymden kallar

Ännu en helg har passerat. Den har gått i Sporandets tecken, vi har bytt av varandra vid datorn. Det är kul att spela samma spel och att Isäntä gillar ett spel som jag gillade först. Det hör inte till det normala.

Det är måndag och än en gång sitter jag här och väntar på att de ska ringa och säga att jag kan komma och jobba. När ska influensan sätta igång *ler*

På grund av allt Sporande så missade vi en höstmarknad. Det är ju typiskt. Men det känns som att vi behövde en helg i all enkelhet, vi har varit och rest så mycket de senaste helgerna att det var skönt att bara vara hemma och göra det som faller oss in.

På stickningsfronten är det intet nytt, började på en mössa. Fattar ni att vi har haft minusgrader på nätterna. Men jag repade upp den och började om. Det blev för många fel och det blev helt enkelt inte snyggt. Det är fördelen med att sticka, det är så lätt att riva upp och börja om.

Har ett lager pulsvärmare som väntar på att bli stickade oxå. Ett par till mig själv, oktobermönstret. Sedan ett gäng till en kompis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har köpt en lös stickad "mössbasker" på MQ. Superfin. Den skulle du lätt kunna sticka - och trivas i.

ellapix sa...

Jag hoppas på att den jag stickar nu kommer att bli fin. Kanske inte basker form men lite lös och slappp.