2008-10-31

Ridningen

Idag var det hoppning på schemat. Jag tänkte väl inte mer på det, fick min häst och gjorde oss klara. Vi värmde upp med genom att stå i balanssits och tvåpunktssits hög och låg. Mina ben var som gele när vi väl skulle börja hoppa. Jag hade fått en liten bråkstake. Två gånger tog han tyglarna och vägrade hoppa, när jag manade på så sprallade han loss och två gånger åkte jag av. Jag var så trött i benen att jag inte hade något att jobba med. Men det är ju bara att sätta sig upp igen och fortsätta. Jag tjurade mig till ett "lyckat" hopp. Dvs han hoppade och jag satt kvar. När jag väl gjort det så kände jag att jag inte ville utmana lyckan så vi skrittade runt medan de andra tjejerna hoppade. Han tjurade hela tiden, gjorde halter när jag inte ville och skulle inte gå och samma håll som jag. Så jag tragglade på med honom och med små och ibland väldigt stora hjälper fick jag en rätt så medgörlig ponny. När tjejerna hoppat klar så hade jag en Birk som jag kunde styra. Han gick mellan konorna där jag ville och inte hans väg. Han fattade trav och gjorde halt på mina kommenderingar inte för att de andra hästarna började. Vilken liten tjurskalle. Hade det varit min häst och att mina ben inte var som spagetti så hade jag avslutat där med några hopp för då kände jag att vi var på samma planhalva.

Nåväl efteråt så pratade jag lite med de föräldrar som alltid är där. Jag berättade att min gamla kropp inte är så vältränad. Att det är jobbigt att stå i balanssits i tjugo minuter. (Tänk att du sitter utan stol mot en vägg i tjugo minuter, det är inte riktigt samma sak men nästan) Gamla kropp reagerade den mest pratglada pappan på. Då sa jag du kanske inte tror det men jag är 35. Nä det trodde jag verkligen inte. Han frågade de andra föräldrarna vet ni hur gammal hon är. Det kanske är oartigt jag vet... men jag trodde du var bara något år äldre än tjejerna. De är typ elva. Haha ja nu är jag sexton igen. Fick även visa leg på systemet idag. Hon tittade på mig som om jag hade falskleg.

Nåja det var mina strapatser idag och chocken sitter nog i lite än...

Inga kommentarer: