2008-10-16

Waves of grain

Äntligen har jag tagit tag i waves of grain igen. Blev först lite missnöjd med att mönstret inte kommer fram. Tänkte att jag hade för tunnt garn eller nåt. Men så bestämde jag mig för att det är snyggt och att det ändå inte kommer fram förrän det är blockat så det är bara att sticka se.


Är väldigt nöjd med färgval och valet av pärlor. De syns nästan inte, vilket så klart är meningen.


Jag stickar och lyssnar till Montecore, en unik tiger av Jonas Hassen Khemiri. Det är verkligen superfiffigt att kunna göra två roliga saker samtidigt. Läsa och sticka. Det är som att både äta kakan och ha den kvar. Eller två flugor i en smäll, kanske.

2 kommentarer:

MissMagicGirl sa...

Jag tycker visst att mönstret kommer fram! Jättefint!
Var så länge sen jag stickade... Borde börja igen :)

ellapix sa...

Tack!