2008-10-27

Gamer

Brev till dig som oroar

"Hejsan
Jag bara måste skriva och berätta, kanske stillar det även din oro. Ända sedan vi varit hos veterinären i torsdag så har Lakrits varit bra i magen. Jo jag vet det är bara några dagar. Men det är några lyckliga dagar. Hon har fått samla krafterna och börjar nu bli mer och mer lik sig själv. Magen verkar tåla antibiotikan även om Lakrits inte gör det *ler* Hon gör allt för att lyckas spotta ut den när jag ska ge henne.

Idag har vi gått en ganska lång promenad och hon har varit med hela tiden. Försökt busa lite och burit på en pinne med huvudet högt i skyn. Hon håller bättre och bättre min och Chewies takt så jag hoppas att det här får hålla i sig.

Nu håller jag bara en tumme för att provresultaten ska ge ännu mera ljus över situationen.

Kramar a"

Vad mer.

Jo i lördags spelade vi ett nytt spel. New World. Det är ett brädspel som går ut på att kolonialisera den Nya världen. Ett mycket trevligt spel som det gick bra att spela två på. Men det är nog ännu roligare att vara fler. Det var ett hyfsat enkelt spelupplägg. När vi väl fattade det. Typ hela lördagen gick åt. Men då hade vi ju å andra sidan inte spelat det förr någon av oss. Först tar det ju tid bara att läsa reglerna sedan ska dessa appliceras på spelet och det ska diskuteras fram och tillbaka. Men efter tre turer så gick de tre sista omgångarna ganska fort. Så nästa gång tar det nog inte alls lika lång tid. Då är det mer strategin som måste finslipas.

Söndagen gick oxå i spelandets tecken. Fallout 2 installerades i datorn och sedan satt jag där. Helt fast. Det fina är oxå att det är ett av Isäntäs favoritspel så jag kan be honom komma och hjälpa mig och han är bara glad att han får spela lite. Tror att han i smyg är sugen på en fjärde omågng. Men å handra sidan kommer ju Fallout 3 snart ut i butikerna.

Det har med andra ord inte hänt så mycket. Vi har mest tagit det lugnt och softat framför lite spel. Precis så som en helg ska vara. Batteriladdande. Önskar bara att Lakrits skulle bli bättre så att jag kan komma ut i skogen lite mer. Det om något laddar batterierna.

Det har blivit väldigt lite stickat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, så mycket jag missat! Jag har först nu fått igång min rätta dator och gett mig tid att surfa runt på alla bloggar. Så ledsamt om trollet, men det verkar gå åt rätt håll nu. Jag har precis haft vänner med liknande problem. En katt som somnat in. Jag brukar dock tro att om ett djur lämnat oss så finns det större hopp för dem som är kvar. Jag tror Ixxi kommer bli frisk. Med en så ömsint mattes vård finns det bara en väg att gå.

KRAM på er alla!

- ic

ellapix sa...

Jag hoppas att det har vänt nu, att medicinen hon får nu var precis vad magen behövde.

Anonym sa...

Jo, vi får hålla tummarna. Hon är ju ingen gammal hund heller va? Jag tycker hon borde få många år till, om jag fick bestämma :)

Kram!

- ic