2007-09-29

Goda gratis

Varför smakar gratis så gott. Här om kvällen efter ett möte på klubben tog jag en sväng förbi Strompen för att plocka ut pengar ur automaten. Det visade sig att det var kvällsöppet så jag skyndade in på Apoteket. När jag betalade så frågade kassörskan om jag ville ha en shoppingväska. Innan jag ens hunnit tänka säger min mun JA! Sedan när jag ser att hon plockar fram en skitful väska kan jag ju inte säga att jag ångrar mig. Jag fattar inte varför jag tycker så mycket om gratis att jag inte kan säga nej tack.

Detsamma gäller när jag är och handlar och de har smakapå erbjudanden jag kan inte stå emot. Isäntä tycker att det är lite pinsamt när jag springer fram och tillbaka mellan borden för att smaka. Hehe själv tycker jag att det är trevligt. Inte för att det gör mig sugen att köpa det som de erbjuder utan för att det gör handlingen lite trevligare.

Tydligt är det i alla fall att jag tycker att gratis är gott!

Inga kommentarer: