2007-09-27

Njutardag

Det är inte bara en softardag utan oxå en njutardag. Började med en timmes promenad, följde Isäntä på väg till jobb. Det ärså himla härligt att gå på morgonen, framförallt nu när luften är krispig och löven skiftar färg. När jag kom hem gjorde jag en hel del ärenden som legat och tuggat. Detta till ljudet av Slagsmålsklubben och QOTSA. Till frukost världens godaste gröt.

1 dl boveteflingor
lite linfrön
lite russin
½ dl blåbär
2 dl vatten
lite salt

Till detta mjölk och lite mer russin, om en vill partaja till det ta lite pumpakärnor på.

Alltså den är sååå god, har ätit den varje morgon i över en månad nu och jag har inte blivit less. Plus att jag bli mätt och det håller ett bra tag.

Efter njutargröten så tog jag en lååång dusch i riktigt kokhett vatten. Det är så himla skönt att göra saker i sin egen takt och precis så långsamt som en vill. Till långsamhetens lov eller vad det nu heter. Varför skynda när det går att njuta av de små små sakerna i vardagen.

Nu
Rörmokarhäng med Slagsmålsklubben
Röda jeans och randigt linne
blött hår
fint humör

Jag tänker inte låta någon eller nåtot förstöra den här dagen!

Inga kommentarer: