2007-09-16

Tsö weekänd

Nu har snart helgen passerat och den har varit helt underbar. Allt börjar ordna sig nu, men trots det så har jag stressexem i handen. Vi har nu en hundvakt som känns väldigt bra och jag kan därmed andas ut.

I fredags var J över på tja han var över helt enkelt och vi åt middag och drack lite gott. Kvällen fortsatte i kraftiga diskussioner och my god vad jag längtat efter den typen av kvällar som bara flyter från det ena diskussionsämnet till det andra. Måste göras fler gånger.

Lördagen ägnade vi åt hundvakten, hon dök upp vid två och sedan gick vi en sväng och åt lite mat och så. Trevligt och lagom. Vid åtta dök K&Å upp med kladdkaka och ett spelsug. Jag förlorade som vanligt, strategispel är inte något som jag är super duktig på. Men det går lättare att förlora när jag gör det för att jag spelat klantigt eller för att jag fått dåliga brickor. Förlorar jag för att någon annan tagit av mig då är det inte lika kul och då är jag som sagt inte lika glad heller. Förlorade stort båda partierna, men vad gör det när det är trevligt.

Idag är det söndag och jag känner för att bara slappa och ta det lugnt. Men jag har fastnat i spelet och håller på att bli galen. Hittar inga hints eller cheats som kan hjälpa och jag klarar det inte. Vet inte hur länge jag ska orka vara tjurig och se om det går. Det är som faen att det inte ska funka. Surt surt och jag blir bara tjurigare och tjurigare.

Nåväl ikväll är det fotboll så jag lär vi tillbringa några timmar med annat än tevespel... kanske är det bra ändå.

2 kommentarer:

A-L sa...

Ah, stressexsem. Ett riktigt gissel. Jag rekommenderar en tub hydrokortison, receptfritt på Apoteket. Gnid in en tunt lager på kvällen. Väldigt bra.

ellapix sa...

Tack för tipset! Har inte så mycket att det stör eller det varken kliar eller spricker så jag märker det knappt. Men blir det värre ska jag helt klart komma ihåg ditt tips.