2007-09-24

Tjejsnack v 38 - Yrken/karriär

Frågorna kommer från Weronica

* Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
Jag är gymnasielärare
* Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
Ja, önskar bara att jag fick ett jobb i den här stan, inom mitt yrke alltså.
* Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
Nä jag kan väl inte säga att det är drömyrket, men som sagt med den här regeringen så är det ju ett måste.
* Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
Att bli lärare. Vet inte har alltid velat bli det.
* Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?
Nej, eller vidareutbildning är väl ett måste men inte att göra karriär. Det ser jag ingen mening med,

Inga kommentarer: