2007-09-11

Sysselsättningsgrad

Det är inte lätt att förstå det här med kassakort. Så för att inte göra fel och bli återbetalningsskyldig ringde jag dem idag. Det visade sig att jag inte alls skulle skriva så som jag trodde. Utan istället för att kryssa i dag för dag ska jag bara skriva hur stor sysselsättningsgrad jag har varje vecka. Men skulle jag jobba mer, dvs att jag vickar eller hoppar in på jobbet de dagar jag inte jobbar så ska jag fylla i dessa som vanliga dagar. Det vill säga hur många timmar jag jobbat den dagen utöver min sysselsättningsgrad. Låter det komplicerat? Det är det oxå. Det tog ett tag för kvinnan att förklara för mig, men när jag väl hade korten framför mig så var det lättare att förstå.

Nu måste jag bara veta min precisa sysselsättningsgrad så att det inte blir fel. Så många stämpeldagar jag kommer att spara!

Inga kommentarer: