2007-09-12

Woohoo

Vissa dagar är det bara så härligt att vara jag. Detta gäller i allra högsta grad idag. Tänk dig själv, en solig dag, två trofasta och kärelsfulla fyrbentingar som inte vill annat än att dela den soliga dagen med en. Alltså vi beger oss ut. Solen skiner och det kan inte bli bättre. Jag tittar upp i himlen och ser ett moln som liknar ett hjärta. Det är varmt och skönt, vi hittar en plats vid sjön. Där sitter vi ett tag, hundarna leker lite och nojsar omkring. Jag njuter av vattnet och stillheten i själen. Det är höst, löven börjar skifta färg. Luften är klar och lite kylig samtidigt som det är varmt. Jag känner att det kommer att gå bra med mig.

Några av dagens upplevelser och tankar
1. Hittade två djurgravar med kors och allt det var Ludde och Felix som var begravda. Kändes lite i magen när jag isåg vad jag gick på. Men det gick över fort, det ligger ju säkert djurskelett lite över allt.

2. När jag är ute med hundarna så ler jag mycket, framför allt mot dem jag möter. Kanske mest för att ursäkta mig lite för att jag har hundar. Inte för att de gör något fel utan bara för att de finns och går lite fram och tillbaka på cykelvägen. Idag var inget undantag jag log mot istort sett alla jag mött och tillslut var det en man som hälsade. Det är inte alls särskilt konstigt det händer mig ganska ofta. Jag vet inte om det är så att folk inte går omkring och ler. För det känns lite som att de tänker oj då hon ler då måste jag känna henne så alltså hej hej. Det är lite lustigt det där tycker jag.

3. Önskade att några av mina vänner från staan bodde här eller jag där. Så att jag kunde ringa någon av dem när det är solsken och kanske ta med dem ut på picknick eller nåt.

1 kommentar:

A-L sa...

Ja, det vore otroligt skönt att få komma ut i solen med dig och hundarna. Här i stan är det bara Lina som tycker om att göra sådana saker.