2007-09-04

Tom i bollen, västa kollen

Huvudet är tomt, kroppen är frusen. Har bakat en kolapaj som smakade jul och ätit tofumiddag.

Jä visst är det så... första dagen på jobb det känns helt ok. Träffade min arbetskamrat för andra gången och hon känns väldigt shysst, en shysst brud. Kom hem vid två eller nåt sånt, det tycker jag är helt ok, verkligen lagom. Bakade kolapaj till kvällens kurs och väntade på att Isäntä skulle komma hem. Fixade middag och åkte ut till klubben.

Det är första gången jag håller i en lydnadskurs och det känns så himla kul till skillnad från allmänlydnad. Nu är det helt engagerade människor som gillar att prata och ifrågasätta. Det gillar jag! Men efter tre timmar är huvudet helt slut, det går liksom inte att göra på räls utan måste titta på varje ekipage och se på deras förutsättnigar och hjälpa dem där de är. Så himla kul, om jag kunde leva på den här typen av problemlösning skulle jag lätt kunna göra det.

Nu väntar en mysig säng med en mysig Isäntä

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh håller du i lydnadskurser för hundar? gud vad spännande, då kanske man kan komma till dig med lite frågor senare i livet då.. har just nu en schäferhona på sex månader:)

ellapix sa...

Självklart kan du det alice!