2007-09-18

Så är det

Det märks att jag jobbar, kan inte sitta vid datorn lika mycket som jag brukar. Tankarna flyger och far som vanligt men som sagt tiden. Det är tiden. När jag kommer hem så är det alltid en massa annat på kvällarna. Den här veckan som exempel bjuder på bastu (igår), lydnadskurs (nyss) och HUSmöte (torsdag). Det är fullt upp med andra ord.

Bastun var väldigt trevlig, det var så länge sedan vi träffade P&L. De är våra bastupolare, förhoppningsvis så kan vi hålla igång bastandet nu när vi kommit igång. P jobbar som lärare och skulle dessutom skriva upp mig på hans skolas vikarielista, det gillas. Det är trevligt med folk som kommer tillbaka efters sommaren.

Ikväll har jag hållit kurs, det är så himla kul. Det är som sagt min enda aktivitet som liknar vad jag är utbildad för. Jag stormtrivs, sedan att det är mitt favorit område gör ju inte saken mindre tråkig. Om jag fick bestämma skulle jag bara ha lydnadskurser och inget annat.

Idag har jag jobbat halvdag så jag skyndade mig ned på stan och köpte en guldtråd, har bestämt mig för att göra en sjal av mitt äppelgröna finska garn. Jag tror att den kan bli väldigt användbar i vinter. Hoppas det. Den kommer att bli äppelgrön med guldtråd, visst låter det härligt snyggt. Kanske skulle jag ha tagit den turkosa tråden istället men är lite inne på guld just nu. Guldskor, guld kofta och så guldtråd. Härligt härligt.

Nä nu ska jag ta en smörgås, sedan gå och lägga mig så att jag orkar upp imorgon. Kl 05.30 ringer klockan så att jag hinner gå ut med hundarna ca 40 min. Jag kommer hem precis lagom till att D stiger upp. Dock blir det kanske inte så imorgon då han har sovmorgon...

Inga kommentarer: